Just a random thought after listening to 7AM Club.
Untuk berjaya, penting untuk kita mengetahui bagaimana kita melihat diri sendiri dan bagaimana kita melihat diri kita di atas dunia ini.
Terkadang, ada yg kita lihat orang yg fikir hebat/influencer melakukan sesuatu yg tak sepatutnya (out of common sense), mungkin kerana kehebatannya itu menutupi trauma yg dia ada.
Dan, kita masih bernasib baik sebab Dia masih menutup aib kita.
Rupanya, tindakan ketika dewasa adalah trauma yg dihadapi ketika kecil, especially trauma yg dihadapi ketika kanak2 di bawah umur 7 tahun. No wonder and I can relate it.
Our parents also have their own trauma while kids and raise us, and some have no parents, environment raised them. Some kids have been abandoned by their parents due to their own mistakes, and some are left out due to their inability to live. Every child has their right, to grow in a good environment to become a good human who able to create the future world, for your own generation to live in. The quality of the world depends on the quality of emotions (Prof Muhaya).
And if we already lived with trauma, I believe there's still a chance to have a better future 😉. Treat your scars and forgive yourself.
Btw, I wish I could hug every child below 7 years. Mungkin boleh consider buka rumah anak2 yatim suatu hari nnti..
Tiada ulasan:
Catat Ulasan